Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Bochni, Krakowa i Zatoru

Dnia 12 czerwca, z samego rana, klasy IV-VIII wyruszyły na czterodniową wycieczkę do Bochni, Krakowa i Zatoru. Pierwszym celem naszej wycieczki była Kopalnia Soli w Bochni. Jest to najstarsza kopalnia soli kamiennej w Polsce. Do kopalni zjechaliśmy windą górniczą i pod opieką przewodnika przeszliśmy trasą turystyczną, na której umieszczone są multimedialne stanowiska ekspozycyjne, które bardzo uatrakcyjniły zwiedzanie. Jedną z atrakcji była też kolejka górnicza, którą przemierzyliśmy fragment trasy oraz przeprawa w 12 osobowych łodziach przez zalany solanką chodnik. Po atrakcjach bocheńskiej kopalni i po drodze do miejsca zakwaterowania udaliśmy się do Łagiewnik. Tam w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia ucałowaliśmy relikwie św. Siostry Faustyny oraz mieliśmy okazję zobaczyć jej przyklasztorną celę, w której mieszkała. Bogatsi duchowo mogliśmy udać się do miejsca noclegowego jakim był Ośrodek Harcerski w miejscowości Korzkiew. Tam, po obiadokolacji, był czas na odpoczynek i wspólne zabawy.

Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Krakowa. Pierwszym celem zwiedzania był Wawel. Zwiedziliśmy na Wawelu kaplicę Zygmuntowską, groby królewskie w kryptach i weszliśmy na wieżę z Dzwonem Zygmunta. Atrakcją było także przejście Smoczą Jamą, jaskinią z którą związana jest legenda o Smoku Wawelskim. Kolejnym etapem wycieczki był bardzo przyjemny rejs statkiem po Wiśle. Tego dnia mieliśmy jeszcze w planie zwiedzanie Muzeum Lotnictwa Polskiego, w którym podziwialiśmy bardzo ciekawą ekspozycję samolotów. Po powrocie do ośrodka czekała na nas niespodzianka- pieczenie pizzy.

Trzeciego dnia naszej wycieczki kontynuowaliśmy zwiedzanie Krakowa. Tym razem był to Rynek Starego Miasta wraz z Sukiennicami i Kościołem Mariackim, a także Podziemia Rynku Głównego – fascynująca podróż przez tysiąc lat historii. Dodatkowymi atrakcjami były: hejnał z wieży Mariackiej i grający zegar w Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ostatnim punktem zwiedzania Krakowa było Żywe Muzeum Obwarzanka. Wraz z historią powstawania krakowskiego obwarzanka każdy miał okazję wyjść ze swoim własnoręcznym wypiekiem. Każdy otrzymał również Dyplom Czeladnika Obwarzankowego. Po tylu krakowskich atrakcjach mogliśmy udać się na nocleg.

Czwartego dnia czekały na nas atrakcje w Energylandii w Zatorze. Jest to najlepszy park rozrywki w Polsce i każdy uczeń znalazł coś dla siebie. Była zabawa, śmiech i niezapomniane przeżycia. Z głowami pełnymi nowej wiedzy, z mnóstwem pozytywnych wrażeń i doświadczeń wróciliśmy w godzinach wieczornych do Borek. Wycieczkę zdecydowanie należy zaliczyć do udanych. Mamy nadzieję, że wkrótce uda nam się wyjechać na równie ciekawą i fascynującą wyprawę.